اردو علمی مجلس شوراء اسلامی به مناسبت روز مجلس

۲۸ آبان ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۶ کد : ۱۹۲ اخبار فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۹۸۰

   دانشجویان موسسه غیر انتفاعی ال طه مهمان مجلس شوراء اسلامی شدند.  

بدین ترتیب یکشنبه مورخ ۲۲ ابان ۱۴۰۲ دانشجویان رشته‌های مختلف به همراهی معاونت محترم امور فرهنگی دانشگاه دکتر  مسعود نوبخت در دو بخش از صحن علنی و موزه مجلس شورای اسلامی بازدید کردند. طی این بازدید ۶ ساعته دانشجویان ابتدا یک ساعت در جلسه شماره ۳۷۰ دوره پانزدهم مجلس شورا اسلامی حاضر شده و سپس برای بازدید از موزه و کتابخانه مجلس جلسه را به سمت ساختمان مجلس قدیم ترک کردند.

   با ورود به ساختمان جدید مجلس ابتدا مسئول روابط عمومی توضیحاتی درمورد تاریخچه، روند انتخاب نمایندگان و فعالیت مجلس دادند سپس دانشجویان در بالکن صحن شاهد روند برگزاری جلسه بودند . طی برگزاری جلسه مجلس شورای اسلامی منشی جلسه به دانشجویان موسسه غیر انتفاعی آل طه خوش آمد گفتند. 

   دانشجویان پس از آشنایی با قوانین برگزاری جلسه و گوش سپردن به صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان، صحن علنی مجلس را ترک کرده و در مجموعه موزه و کتابخانه مجلس شورا اسلامی حاضر شدند.

   در این بخش از اردو علمی مدیریت موزه دکتر محمد حسین خلیلی با همراهی گروه دانشجویان به معرفی موزه پرداختند. ایشان توضیحاتی در خصوص تشکیل مجلس، وقایع مهم رخ داده در ساختمان قدیم مجلس و بازسازی آن ارائه دادند.

مدیریت موزه از راه اندازی تور مجازی موزه مجلس شورای اسلامی در وب سایت این مجموعه خبر داد. همچنین علاقه مندان می‌توانند برای بازدید حضوری از موزه روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ الی ۱۵:۳۰ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ الی ۱۲ مراجعه فرمایند. افراد برای بازدید و انجام پژوهشات علمی می‌توانند با ارائه کارت ملی از کتابخانه مجلس شورای اسلامی استفاده نمایند.

 

*سارا بناء، خبرنگار موسسه غیرانتفاهی آل طه

دفترچه معرفی موزه مجلس شورای اسلامی:

 


( ۱ )