گروه مدیریت بازرگانی

زمانی یک شرکت می تواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. مدیر بازرگانی شخصی است که نقش اساسی در سود و ضرر شرکت ها دارد.

رشته مدیریت بازرگانی برای نیل به اهداف زیر دایر شده است :

  • آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، صنعتی و تجاری و دولتی
  • افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت
  • جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل
  • ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسئله
  • تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات
  • توانایی لازم برای کارافرینی

اصلی ترین گرایش های رشته مدیریت بازرگانی برای ادامه تحصیل

1.  بازاریابی 2. بازرگانی بین المللی 3 .تجارت الکترونیکی 4.  مدیریت استراتژیک 5. بازرگانی داخلی می باشد.

بعضی از مشاغل مربوط به رشته مدیریت

مشاغل مرتبط با بازاریابی در سطوح گوناگون از بازاریاب تا مدیر بازاریابی

فعالیت در حوزه بازرگانی بین الملل ( صادرات و واردات کالا )

فعالیت در بخش برند یا تحقیقات بازار شرکت ها

واحد فروش سازمان ها

فعالیت در حوزه بیمه، امور مالی و بانکداری، تجارت الکترونیک

مجموع دروس گذرانده شده در مقطع کارشناسی رشته مدیریت بازرگانی  :  

دروس عمومی : 22 واحد

دروس پایه :    38 واحد

دروس اصلی :   37  واحد

دروس تخصصی : 36  واحد

دروس اختیاری :  5  واحد

جمع کل واحد ها : 138 واحد