يکشنبه ٢٦ آذر ١٣٩٦
صفحه اصلی > پژوهش و فناوری > مرکز انفورماتیک 
مرکز انفورماتیک

مرکز انفورماتیک

این مرکز مجهز به سامانه اکانتینگ برای استفاده تمامی دانشجویان، کارمندان و اساتید بوده و  کلیه اعضاء دارای حساب کاربری جهت اتصال به اینترنت هستند. تمامی کاربران تنها با استفاده از اکانت شخصی میتوانند از اینترنت دانشگاه استفاده نمایند. همچنین کل محوطه دانشگاه مجهز به اینترنت بی سیم میباشد که کاربران با استفاده از لپ تاپ، تب لت و  موبایل میتوانند از سامانه بهره مند شوند. سامانه اینترنت دانشگاه برای استفاده دانشجویان، کارمندان و اساتید در تمامی طبقات، نمازخانه و سلف قابل استفاده می باشد.

سایتهای کامپیوتری مؤسسه زیر نظر مرکز انفورماتیک در حال‌ حاضر مجهز به 57  سیستم کامپیوتر می باشد و از 5 بخش، شامل 3 سایت کلاسی و همچنین 2 سایت آزاد برای استفاده دانشجویان و اساتید تشکیل شده است. یک سایت مخصوص دانشجویان ارشد و اساتید و یک سایت هم مخصوص سایر دانشجویان میباشد. هر سایت کلاسی شامل حدوداً 13 سیستم کامپیوتری می باشد. سایت آزاد مخصوص دانشجویان ارشد و اساتید شامل 7 سیستم کامپیوتری و سایت آزاد مربوط به دانشجویان کاردانی و کارشناسی شامل 10 سیستم کامپیوتر می باشد. پشتیبانی و تخصیص سیستم های کارمندان دانشگاه نیز بر عهده این واحد می باشد.

    در این سایت ها تمامی نرم افزارهای مورد نیاز دانشجویان نصب گردیده و دارای بروز ترین سخت افزار های حال حاضر میباشد. در صورت نیاز نرم افزارهای جدید نیز نصب میگردد.

یک سیستم با سیستم عامل لینوکس برای استفاده دانشجویان علاقمند به لینوکس اختصاص داده شده است.

    برای دانشجویان رشته عمران دو سیستم با توانایی پردازش بسیار بالا جهت استفاده در نرم افزارهای سه بعدی اختصاص داده شده است.

 درآینده نزدیک 2 سایت دیگر به سایتهای کلاسی اضافه خواهد شد.

تمامی کارمندان مؤسسه دارای ایمیل با دامنه دانشگاه هستند و می توانند از امکانات ایمیل استفاده نمایند. در ضمن اساتیدی که تمایل به داشتن ایمیل دانشگاه داشته باشند می توانند از طریق پرکردن فرم مربوطه و تایید توسط مدیر مربوطه، از این سرویس استفاده نمایند.

رئوس وظايف مربوطه اين قسمت بشرح زير مي باشد :

» ایجاد حساب های کاربری، تعیین حیطه دسترسی و کلمه عبور برای دانشجویان، کارمندان، اساتید

» مدیریت کارگاه ها و سایت های رایانه دانشجویی

» پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری تمامی سیستم های موجود در دانشگاه

» ارائه خدمات فنی به  مشکلات کاربران شبکه  و آموزش موردی در صورت نیاز

» نظارت و مدیریت روزانه بر نحوه استفاده از شبکه اینترنت و اینترانت

» برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرويسهاي شبکه دانشگاه

» رفع اشکالات و موارد پيش آمده در هر سيستم و لوازم جانبي و نصب سيستم عامل و درايوها

» رفع عيب اوليه تجهيزات غير فعال شبکه (داکت ،پريز شبکه ،رک،پچ پنل و ..(

» رفع عيب اوليه تجهيزات شبکه 

» تهیه و تنظیم درخواست خرید تجهیزات و پی گیری و خرید 

» نصب و را ه اندازی تجهیزات سمعی و بصری ( پروژکتورو...)

» نظارت بر نحوه استفاده از تجهیزات سمعی و بصری و نگهداری و پشتیبانی

» رفع اشکالات پیش آمده در سمینارها و دوره ها و کلاسهای آموزشی 

» نصب نرم افزارهای مورد نیاز سایت درصورتیکه فرم درخواست به امضای استاد و تایید مدیر گروه رسیده باشد به همراه راهنمای نصب نرم افزار و یک نسخه از نرم افزار

» برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرويسهاي شبکه دانشگاه

» صادر کردن کارتهای دانشجویی برای کلیه دانشجویان

» ارتقاء سیستم های کامپیوتری همکاران در صورت نیاز

» مدیریت و نظارت بر اتوماسیون های آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و اداری دانشگاه

» پیگیری دسترسی ها در نرم افزار اتوماسیون اداری

» تجهیز و بروزرسانی سامانه های اطلاعاتی دانشگاه شامل آموزش جامع آموزش، سامانه اداری و مالی مؤسسه

» برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان در موارد خواسته شده

» راه اندازی سامانه تغذیه

» حل مشکلات سیستم های کامپیوتری مربوط به سلف و انتشارات

» ایجاد و بروزرسانی شناسنامه مشخصات سخت افزاری سیستم ها

» بازدید دوره ای از سیستم ها جهت ارتقاء و حل مشکلات موجود

» هماهنگی با مرگز فناوری اطلاعات جهت خرید سیستم های جدید

» کنترل رفع مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه که در کار نرم افزار اتوماسیون اختلال ایجاد کند و هماهنگی این بخش ها با یکدیگر

» تهیه تجهیزات مورد نیاز نرم افزار اتوماسیون جهت کاربران

مرکز انفورماتیک

کلیه حقوق برای مؤسسه آموزش عالی آل طه محفوظ است