دفتر روابط عمومی و وبسایت
عمده ترین هدف سازمانی دانشگاهها، ارتقاء امور آموزشی و پژوهشی دانشگاههاست. دانشگاه از سه طیف دانشگاهی اعم از استادان، دانشجویان و کارکنان تشکیل شده است. مدیریت دانشگاه مسؤلیت هماهنگی بین این سه طیف را برعهده دارد. مدیریت برای رسیدن به این هدف، نیاز به ابزارها و سازوکارهای لازم دارد. یکی از این سازوکارها، بخش روابط عمومی دانشگاه است. بدون وجود روابط عمومی کارآمد، ایجاد هماهنگی و همراهی در دانشگاهها در جهت اهداف عالی میسر نیست. کارکرد اساسی بخش روابط عمومی، برای پیشرفتهای علمی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاهها اهمیت اساسی دارد. تقویت روابط عمومی، به منظور تقویت روابط عاطفی بین مدیران دانشگاه از یک سو، و استادان، دانشجویان و کارکنان، از سوی دیگر ضروری به نظر می رسد. روابط عمومی به عنوان مهمترین سازوکار مدیریتی دانشگاهها، نقش مهمی در هماهنگ سازی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی دارد.
شرح وظایف روابط عمومی موسسه
۱- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامههای دستگاه مربوط، به منظور تنظیم سیاستهای خبری تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی ازطریق:
الف )شرکت درجلسات مهم موسسه.
ب ) ارتباط مستقیم و مستمر با مسئولین.
ج ) حضور درسفرهای داخلی وخارجی .
د) شرکت درگردهمایی ها.
و ) جمع آوری هرگونه اخبار و اطلاعات مورد نیاز.
ح) ارتباط مستمر با جراید و رسانههای گروهی.
خ) دریافت گزارش فعالیت ها، طرحها و برنامه های بخشهای مختلف دستگاه.
۲- برقراری ارتباط با سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی در زمان مناسب با کیفیت مناسب .
۳- ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسئولین دانشگاه.
۴- تهیه و تدوین اخبار، بیانیهها، اطلاعیه ها، آگهی ها و پیامهای دستگاه مربوطه و ترتیب نشر وانعکاس آن در رسانههای گروهی.
۵- پیگیری انجام به موقع وعدههای مسئولین دستگاه مربوط، به منظور انعکاس نتایج بدست آمده درداخل و خارج ازسازمان.
۶- بررسی مطالب طرح شده در رسانه های گروهی و مجامع عمومی، درخصوص فعالیتهای مستقیم و غیرمستقیم دستگاه مربوطه به منظور اطلاع، انعکاس و پاسخگویی درصورت لزوم.
۷- انعکاس فعالیتها، برنامه ها و طرحهای دستگاه مربوط به مردم ازطریق:
الف) برپائی نمایشگاه.
ب) انتشار نشریه داخلی درچهارچوب قوانین مصوب.
ج) تهیه عکس، اسلاید و فیلم ازفعالیتهای دانشگاه و ایجاد یک آرشیو سمعی وبصری.
د) انتشار عملکرد دستگاه ذیربط درچهارچوب قوانین مصوب.
۸- نظارت براجرای امور انتشاراتی دانشگاه.
۹- انجام امور خطاطی و طراحی در زمینه های تبلیغاتی، انتشاراتی.
۱۰- ایجاد و اداره کتابخانه وآرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی.
۱۱- برگزاری مراسم مذهبی واقامه نماز جماعات وجلسات سخنرانی با هماهنگی و هم کاری انجمن اسلامی دانشگاه.
۱۲- انجام برنامه های فرهنگی ، تبلیغی و هنری با هماهنگی و هم کاری انجمن اسلامی.
۱۳- بررسی دیدگاه ها وسنجش افکار عمومی، در چهارچوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله به مسئولین دستگاه ذیربط، به منظور اتخاذ روشهای مطلوب وتدوین طرحها و برنامه ها.
۱۴- تحلیل و توجیه برنامه های اجرایی، برای روشن شدن اذهان عمومی.
۱۵ -مطالعه، بررسی و برنامه ریزی های لازم به منظور ارتقاء کیفیت فعالیتهای تبلیغاتی، انتشاراتی، ارتباطی وارشادی دانشگاه.
۱۶- مشارکت و برنامه ریزی برای برگزاری همایش ها، نمایشگاهها و میهمانی های رسمی.
۱۷- ایجاد دبیرخانه شورای مدیران دانشگاه.
۱۸- سخنگوی دانشگاه.
دانشجویان و مراجعه کنندگان محترم میتوانند اخبار مربوط به دانشگاه را از طرق ذیل پیگیری نمایند:
الف) سایت دانشگاه به آدرس: http://aletaha.ac.ir/fa
ب) کانال (صفحه) دانشگاه در شبکه اجتماعی تلگرام: https://t.me/aletaha_university
مدیر واحد روابط عمومی: دکتر سهامه محبی