مدیریت امور مالی

شرح وظایف مدیریت امور مالی

  • هدایت و ایجادهماهنگی بین فعالیتهای اداری و تنظیم برنامه کار ادارات تابعه مدیریت مالی.

  • تنظیم و نگهداری دفاتر بانک و ثبت صورت حسابهای واصله از بانک.

  • صدور برگه های محاسباتی .

  • تنظیم اسناد فوق العاده مزایا و سایر هزینه ها.

  • همکاری مستقیم با مدیریت بودجه و تشکیلات جهت هماهنگی امور مربوط به تدوین بودجه های جاری و عمرانی دانشگاه .

  • ایجاد یک سیستم اطلاعاتی مالی جهت کنترل بهتر فعالیت های مالی دانشگاه و دسترسی سریع با این گونه اطلاعات برای ارائه به واحدهای ذیربط و مقامات بالاتر.

  • ثبت و نگهداری دفاتر روزنامه کل و معین و کنترل دفاتر معین از طریق دفتر کل.

  • تنظیم و نگهداری حسابهای دانشگاه.

  • تنظیم حسابهای بانکی مربوط به اعتبارات ارزی.

  • نظارت دقیق و تشکیل حسابداری اموال ،انبارگردان با کمک تدارکات ،مناقصات و مزایده ها .

  • کامپیوتری کردن صورت اموال.

  • حسابداری اموال به منظور کنترل موجودیها،خرید کالا بر اساس نیاز و درخواست واحدها.

  • تهیه و تنظیم لیست دفاتر اموال دانشگاه اعم ازمنقول و غیر منقول.

  • تفکیک اسناد هزینه ماهانه برای ارسال نسخ لازم به دیوان محاسبات و همچنین نگهداری یک نسخه از اسناد و مدارک در بایگانی.

  • ثبت و ضبط برگه های محاسباتی حسابهای عمومی و اختصاصی و تهیه صورتهای لازم.

  • تهیه صورتهای مالی و تهیه کاربرگ ،تراز آزمایشی و تراز نهایی.

  • تهیه گزاشهای لازم در مورد اموال و ارسال آن به مقامات بالاتر در صورت درخواست آنها.

  • تهیه و تنظیم نگهداری حساب اموال هر واحد با مشخصات کامل.

  • تامین و تعهد اعتبار و ثبت تعهدات برای هزینه ها بر اساس بودجه مصوب و انجام اقدامات لازم جهت افتتاح اعتبارات اسنادی.

  • پیش بینی لازم در تعمیر و نگهداری وسایل و اموال قابل تعمیر.

  • تنظیم حسابهای نهایی دانشگاه و تهیه لایحه تفریغ بودجه سال دانشگاه و ارسال آن به دیوان محاسبات.

  • جمع آوری اموال اسقاطی و به مزایده گذاشتی با نظارت ذیحساب ،معاون اداری و مالی و گروه حقوقی و مسئولین دیگر در صورت ضرورت .

  • رسیدگی به مدارک وصول درآمدهای دانشگاه .

  • کنترل اموال کلیه واحدها به روش استفاده از برچسب و تهیه لیست اموال هر واحد و نصب آن در هر اتاق.

  • رسیدگی به اسناد هزینه به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی در امور مالی دانشگاه.

  • رسیدگی به اسناد و لیست های حقوقی و مزایای کارکنان از لحاظ انطباق با مقررات موضوعه.

  • رسیدگی به کلیه اسناد مالی دانشگاه.

  • تنظیم انواع دفاتر از قبیل: دفتر روزنامه کل، اعتبارات و تهیه صورتهای مالی، ترازنامه ها و ... برحسب برنامه فصول و مواد هزینه به منظور کنترل اعتبارات دانشگاه.

  • تطابق اسناد هزینه با موارد کدبندی،مواد و ریز مواد بر طبق مقررات و آئین نامه وضع شده از قبل.

  • تهیه گزارش احتمالی در مورد تخلفات به مقامات ذیصلاح.

  • تطابق اسناد هزینه با بودجه مصوب دانشگاه.

  • تهیه و تنظیم گزارشهای لازم مالی جهت ارایه به مقام بالاتر.

  • تنظیم اسناد و دفاتر پیش پرداخت ،تنخواه گردان ،علی الحساب و رسیدگی به اموربانکی آن.

  • تهیه گزارش از کیفیت و کمیت اعتبارات ایجادشده و ارسال سریع و به موقع آن به مقامات مافوق.

  • تهیه صورت عملکرد های هزینه های جاری در قالب برنامه و شرح مواد و هزینه های عمران و غیره.

  • منظور نمودن هزینه های قطعی کلیه تعهدات در طی سال مالی.

  • تنظیم حواله ارزی

  • تهیه و صدور حواله اعتبارات.

  • تنظیم و نگهداری دفاتر اعتبارات بر حسب برنامه ها و فصول و مواد هزینه.

  • وصول درآمدهای دانشگاه.

  • انجام امور بانکی و نقدی و اسنادی ،اوراق بهادار،سپرده ها.رسیدگی و کنترل دفاتر بانکی.

  • نگهداری سقف بودجه مصوب و تفصیلی دانشگاه برحسب اعتبارات برنامه ای واحد استفاده کننده.

  • وصول وجه اعتبارات برای هزینه های مستمر و غیرمستمرطبق مقررات خزانه.

  •  انجام امور مربوط به وامهای دریافتی کارکنان و واریز آنها

  • محاسبه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در دانشگاه و پرداخت آن.

  • صدور چک و حواله های بانکی.

  • تنظیم حسابهای دریافتی و پرداختی دانشگاه ازقبیل سپرده ها،ضمانت نامه ها،پیش پرداختها ،علی الحسابها و دریافت و پرداخت دیون و غیره.

  •  درخواست وجه و وصول اعتبارات از خزانه داری کل.

  • انجام کلیه پرداختها و دریافتها برطبق ضوابط و مقررات.